Studiegidsen 2006-2007
Radboud UniversiteitStudiegidsenFaculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica > Bachelor Wiskunde

Studiebegeleiding

Met vragen over de studie of studiemogelijkheden en voor kwesties betreffende studietoelagen kan elke student zich altijd tot de studieadviseurs wenden. Omgekeerd kan het voorkomen dat studenten worden opgeroepen voor een gesprek met de studieleider.

Bij wiskunde zijn er twee studieadviseurs: Voor het eerste studiejaar is dat Dr. A.R.P. (Arno) van den Essen (kamer HG03.715, tel. 3652993, ); Voor het tweede en derde studiejaar is Dr. W.H.M. (Wim)Veldman de studieadviseur (kamer HG03.714, tel. 3652972, ).

Als je je wanneer dan ook tijdens de bacheloropleiding al wilt oriënteren op de masterfase, is het raadzaam ook eens te gaan praten met de coördinatoren van de vier verschillende richtingen die in Nijmegen worden aangeboden: Dr. W. (Wieb) Bosma (Symbolic Computing, kamer HG03.716, tel. 3652311, ), Prof.dr. F.J. (Frans) Keune (Mathematics and Education, kamer HG03.718, tel. 3653230, ), Prof.dr. N.P. (Klaas) Landsman (Mathematical Physics, kamer HG03.078, tel. 3652874, ), en Prof.dr. M.C.A. (Martien) van Zuijlen (Financial Mathematics, kamer HG03.711, tel. 3653140, ).

Een terugkerend probleem is de noodzaak tot een vroege keuze van bijvakken, die gunstig is voor studenten die weten wat ze willen, maar voor anderen verkeerd kan uitpakken. Het is lastig (hoewel soms mogelijk) een ongelukkige keuze te herstellen. Daarom kan iedere student (of groepje studenten) de studieadviseur direct aan het begin van het eerste jaar verzoeken om een oriënterend gesprek over de bijvakkeuze. Voor ieder bijvak dat een student overweegt zal dan een gesprek plaatsvinden met de studieadviseur, vergezeld door een staflid met expertise in het betreffende bijvak (bijvoorbeeld Bosma voor informatica, Landsman voor natuurkunde, en Van Zuijlen voor financiële wiskunde, zie boven) en een ouderejaars student die het bijvak al heeft gevolgd. Zowel het staflid als de student zullen dan verder ook een aanspreekpunt blijven voor de eerstejaars.